O mnie

Cześć, nazywam się Izabela Witwicka, miło mi Cię poznać.

Od dziecka pała miłością do śpiewu, muzyki, tańca i aktorstwa.

O MNIE

POZNAJMY SIĘ

Rozwój i nauka

Jako mała dziewczynka uczęszczała na zajęcia teatralno-baletowe w rodzinnym mieście Nowy Sącz i występowała w Teatrze im. Bolesława Barbackiego. Podstawowe i średnie wykształcenie muzyczne zdobyła wyróżniająco w klasie fortepianu oraz śpiewu solowego w Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Nowym Sączu. Następnie trafiła do Policealnego Studium Wokalno-Baletowego w Gliwicach. Już w trakcie nauki nawiązała stałą współpracę z Operetką Śląską w charakterze wokalisty-śpiewaka, wyjechała na tourne do Francji, występując w spektaklu muzycznym Daniela Facerias’a pt: Marii.
Była mocno związana z Operetką Śląską, Teatrem Muzycznym w Gliwicach, Gliwickim Teatrem Muzycznym. Jej nazwisko wciąż widniało w repertuarze gliwickiej sceny muzycznej.

Współpraca i rozwój

Praca w „operetce” utwierdziła ją w przekonaniu, że śpiew i scena to jej życiowa pasja.

Studia Magisterskie ukończyła na Wydziale Wokalno-Aktorskim im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Otrzymała tytuł magister sztuki wokalnej.

Odkrycie talentu aktorskiego, wokalnego i tanecznego pozwoliło na obsadzanie jej w rolach charakterystycznych I-wszo i II-go planowych w operetkach, musicalach, spektaklach i koncertach muzycznych dla dorosłych i dzieci np: Wesoła Wdówka, Wiedeńska Krew, Orfeusz w Piekle, Księżniczka Czardasza, Ptasznik z Tyrolu, Anna Karenina, Hello Dolly, Ragtime, 42 Ulica, Kot w Butach, 101 Dalmatyńczyków, Skarby Złotej Kaczki, Z batutą i Humorem i wiele innych.

Jest między innymi zdobywczynią nagród:

  1. Złota Maska w kategorii „Spektakl roku dla dzieci” za baśń muzyczną dla dzieci Jerzego Hundziaka Kot w Butach,
  2. Złota Maska w kategorii :
    1. Nagroda specjalna
    2. Nagroda II Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Muzycznych w Gdyni
    3. Nagroda Specjalna Jury „dla Zespołu Aktorskiego GTM za wspaniałą zbiorową kreację za spektakl Ragtime Stephen Flaherty.

Brała udział w spektaklach na Międzynarodowych Festiwalach: Viva il canto w Cieszynie oraz Międzynarodowym Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy.

Występowała u boku czołowych polskich artystów operowych, operetkowych, aktorów i tancerzy. Obserwacja realizatorów i producentów dzieł scenicznych, znakomitych reżyserów, choreografów, kostiumologów czy dyrygentów, ułatwiła stworzenie własnego  autorskiego Teatru  Muzycznego IWIA.

W rozwoju artystycznym Izabeli nie brak czasu na doskonalenie osobistego warsztatu wokalnego pod okiem znakomitego pedagoga i profesora Akademii Muzycznej w Krakowie i Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Krakowie, czołowego solisty Opery Krakowskiej, zespołu Capella Cracoviensis, dr. Jacka Ozimkowskiego. 

Pod szyldem Grupy IWIA, Teatru IWIA, pracują utalentowani artyści, śpiewacy, tancerze, aktorzy z Górnego Śląska i Krakowa, a muzycy Salonowej Orkiestry Camerata na stałe towarzyszą niemalże w każdym projekcie muzycznym.

Mówią o niej kobieta renesansu, tańczy, śpiewa, gra, pisze scenariusze, tworzy i projektuje kostiumy, scenografię, układa choreografię.

Melonik na Brodway’u, Musicalowe Brzmienia, Nasza to Krew, Operetka Wczoraj i Dziś, Paryski Romans, Od Czardasza do Kankana, Statek Casablanca, Arią i Pieśnią Malowane, Retromania, Lata 20-te, Lata 30-te, warsztaty, prelekcje artystyczne, edukacja wokalna, aktorska, taneczna dla dzieci i młodzieży, to tylko niektóre oferty w repertuarze jej autorskiego teatru muzycznego.

Wielbiciele scenicznych dzieł jakie tworzy Izabela Witwicka wraz ze swymi artystami, entuzjastycznie okazują zachwyt na widowniach całego kraju. Liczne grono fanów z roku na rok powiększa swój zasięg, budząc świeżą wenę i nowe pomysły w twórczej pracy artystki.